Macam Mana Nak Banyakkan Susu?

 Setiap hari ada sahaja e-mail dan SMS dari rakan-rakan yang bertanyakan bagaimana nak banyakkan susu ibu? ok, macam mana nak buat ye? Dan pelbagai persoalan yang asasnya bertanyakan bagaimana susu ibu boleh bertambah..

Pada asasnya, semua ibu yang menyusu perlu tahu mengenai asas penyusuan iaitu DEMAND vs SUPPLY. Apa itu Demand dan apa itu Supply? Demand dan Supply ialah keadaan dimana lebih banyak permintaan terhadap susu, lebih banyak susu dihasilkan. Dalam kata mudahnya, lebih banyak ibu menyusukan bayinya, lebih banyak susu dihasilkan. Bagi ibu-ibu yang bekerja pula, lebih banyak mereka pam, lebih banyaklah susu yang dihasilkan.

  Ada ibu bertanya..."macam mana saya nak kerap pam? Kalau pam pun, dapat 1oz, kadang-kadang 1/2 oz je... Rasa down sangat.." Memang begitulah yang selalu berlaku, bila mereka dapat sedikit apabila pam, mereka akan berhenti pam kerana takut keputusannya akan menyebabkan mereka kecewa. Tetapi sebenarnya apabila ibu berhenti mengepam lagi menyebabkan pengurangan penghasilan susu kerana tiada DEMAND atau rangsangan diberikan kepada payudara. Maka nasihat saya pada ibu-ibu yang mengalami masalah ini, teruskan mengepam setiap 2-3 jam sehari, walaupun anda sekadar 'pam angin' dan terlalu sedikit susu yang keluar. Insya Allah berkat kesabaran, susu akan meningkat dari masa ke semasa.

 

 > Bagi semua ibu yang menyusu, rezeki susu ini tak sama. Hari ini mungkin banyak, esok mungkin sedikit. banyak faktor yang mempengaruhi penghasilan susu ibu antaranya emosi ibu, keadaan fizikal ibu itu sendiri, kekerapan mengepam, pengambilan makanan yang seimbang dan banyak lagi.Jika anda risau anda tidak dapat mengambil makanan seimbang dalam diet harian anda kerana kesibukan masa, dan sentiasa berasa letih dantidak bermaya, maka SUPLIMEN adalah jawapannya.

 > Ok jom kita tengok testimoni ibu-ibu yang sudah berjaya menambah stok susu mereka..

  Testimoni 1

Testimoni 2

  Testimoni 3

  Alhamdullilah... Stok banyak dan lebih cepat dengan pengambilan suplimen Shaklee. Jika berkemampuan ambillah suplimen. Tetapi jika bajet terhad anda hanya perlu gigih dan rajin berusahan. Insya Allah anda juga boleh!!!

 

 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

 

Call / SMS / Whatsapp : 012-6904063

Email : shamiza1983@gmail.com

Add FB saya : Norhamizah Zulkafli untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik LIKE di Fanpage saya : MY LITTLE LISA untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO percuma

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya...

Penafian: Segala testimoni/ penulisan tentang produk yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

No comments :

Post a Comment


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...